Geoblog.pl    obiezyswiat    Podróże    Rosja - po raz pierwszy, czyli czarne noce i białe dni w Sankt Petersburgu! :)    Marszruta po Piterze

Marszruta po Piterze

Rosja
Rosja, Sankt Petersburg

Piter to taka potoczna nazwa Sankt Petersburga - od razu wyjaśniam dla nie wtajemniczonych :)

Plan na dziś to: krążownik Aurora, dom cara Piotra I, Twierdza Pietropawłowska, Striełka, Sobór św. Izzaka, Teatr Maryjski i Instytut Smolny. Ambitnie! :) Wszystko oczywiście na nóżkach - żadne metro!

Trasa fajna, bo cały czas wzdłuż Newy lub kanałów. Po drodze mnóstwo mniej znanych pałaców, muzeów, cerkwi, galerii, kamieniczek, mostów, itp., ale wszystko warte obejrzenia i zatrzymania się choćby na chwilę. Choćby pstryknąć fotkę... Naprawdę w mieście jest co zwiedzać i gdzie zawiesić oko ;)
Przejście całej trasy ze zwiedzaniem zajęło nam kilka ładnych godzin - od ok. 10.00 do ok. 18.00, więc trochę jest spacerowania. Oczywiście z przerwami na obiad, piwko oraz kawki/herbatki/czekolady na gorąco ;)

Na koniec zostawiliśmy sobie coś na deser... No, ale to trzeba zobaczyć na załączonych fotkach do oglądania których bardzo zachęcam!

alangrom
alangrom - 2013-02-19 16:52
Przepięknę miasto , miałem przyjemnośc gościć tam kilka lat temu i byłem naprawde zachwycony. Zabawne jak wielu nie docenia tego kierunku, żyją jakimiś chorymi stereotypami na temat Rosji a gdyby zobaczyli Piter to myślę że przyznaliby że to masto w niczym nie ustępuje najsłynniejszy europejskim stolicom.

mirka66 - 2013-02-20 10:41
Cudne miejsce.Uwielbiam te ich cerkwie.:)))