Geoblog.pl    obiezyswiat    Podróże    Francuski ślimak!    Powrotu czas, podsumowań pora...

Powrotu czas, podsumowań pora...

Polska, Wrocław

Mimo, że było ślimacze tempo tej ekskursji to jednak wszystko kiedyś musi mieć swój koniec. Wcześnie rano pobudka, szybkie śniadanko i w drogę! Podróż samochodem z Argens do Wrocławia zajmuje ok. 24 godzin. Wliczam tutaj postój na 4-godzinną drzemkę oraz kilka przystanków na rozprostowanie kości, bo jechać non-stop się nie da, nawet jeśli zmieniają się kierowcy. Jest to męczarnia, przyznaję. Ale czy warto tak się męczyć?! Na szczęście: WARTO! :))

Podobną wycieczkę – rejsem barką po Canal du Midi lub innym kanałem (patrz m. in. relacja z podróży kolegi-geoblogowicza Rybaka: http://rybak.geoblog.pl/podroz/20823/42-koniakowym-szlakiem-francja-z-pokladu-barki ) - polecam tym wszystkim, którym:
- zwykle, na co dzień życie ucieka w zawrotnym tempie i mają silne zapotrzebowanie na kompleksowy reset umysłu i ciała;
- nie chce się po raz dwudziesty piąty jechać na wczasy do Egiptu lub Turcji i leżeć plackiem na plaży lub walczyć od rana o leżak przy hotelowym basenie
- zależy na ciszy, spokoju oraz na bezpośrednim i bliskim obcowaniu z piękną przyrodą, bogatą kulturą i licznymi zabytkami

Jeśli chodzi o temat „kosztowy” takiej wyprawy to mam przygotowaną konkretną kalkulację. Policzyłem wszystkie opłaty łącznie z kosztami dojazdu samochodem do Francji, wyżywienia, wynajęcia barki, opłaty portowe i inne pomniejsze wydatki. Wyszło mi, że taka wycieczka wychodzi na osobę około 2500 zł przy założeniu, że wynajmuje się barkę na tydzień w 10 osób. Dużo? Oceńcie sami! Ja osobiście uważam, że taniej niż na wczasach w tych egipskich lub tureckich lasach :)) Na przykład za tygodniowe „leżakowanie all inclusive” w tym samym okresie płaci się większą kasę. Ale to przecież opłata tylko za leżakowanie, bo jeśli będąc już w tej Tunezji czy Turcji chcielibyśmy ruszyć się gdzieś poza hotel to wtedy należałoby jeszcze doliczyć do tego koszty tzw. wycieczek fakultatywnych. No i wtedy okaże się, że ten rejs po Canal du Midi to całkiem konkurencyjna imprezka ;)) No, ale każdy liczyć potrafi inaczej, więc może ja jeszcze czegoś nie wiem lub nie przewidziałem. Zapraszam zatem do kalkulatorów lub liczydeł! :)

Żeby poszukać jeszcze nieco oszczędności można zastanowić się nad zabraniem ze sobą kilku artykułów spożywczych (typu makaron, ryż, przyprawy i mocny alkohol – jeśli ktoś gustuje, bo we Francji butelka wódki lub whisky kosztuje sporo), aby na miejscu nie płacić za to wszystko w twardej walucie. Gdybym teraz wybierał się na taką wycieczkę na pewno zabrałbym też rowery. Jeśli ma się miejsce w aucie to warto zabrać komplecik dla całej rodzinki – zawsze zostaje w kieszeni 40 eurasków od roweru i można sobie fajnie urozmaicić wczasy i spędzić je aktywnie.

Francję pożegnaliśmy, a teraz czas na Hiszpanię! Ole! :)
Zapraszam wkrótce na moją relację z podróży do Andaluzji z lutego 2009 roku. To jedna z najfajniejszych i najbardziej urozmaiconych podróży jakie do tej pory udało mi się zrealizować, a Andaluzja to jedno z „moich” miejsc na Ziemi! Pozdrawiam wszystkich geoblogowiczów! Do poczytania!